Duyurular

Akupunktur

AKUPUNKTUR NEDİR Akupunktur kelimesi akus ve punktura kelimelerinden oluşmuş latince bir kelime olup noktaya iğne batırma anlamına gelmektedir. Yaklaşık beşbin yıllık geçmişe sahip olan akupunkturu ilk olarak uygur Türklerinin  kullandıgı yapılan arkeolojik  çalışmalardan anlaşılmaktadır. Mağaralarda  bulunan ve akupunktur noktalarının tasvir edildiği  tabletlerden,  akupunkturun  Türklere ait bir buluş olduğu söylenebilir.

AKUPUNKTURUN TARİHÇESİ Çinde 2000 yıl öncesinde yapılan bronz heykelde ve yazılan tıp kitaplarında bugünkü bilgilerimize çok yakın meridiyen ve akupunktur noktalarının gösterildiği bilinmektedir.      Geleneksel çin tıbbı akupunkturu çok kullanmış geliştirmiş  ve dünyaya tanıtmayı başarmıştır.

AVRUPADA AKUPUNKTUR

1950 yılında Fransız fizyopatolog Dr.PAUL NOGİER kulağın anatomik şeklinin anne karnında yeni gelişen ve ters duran bebeğin (Fetus) şekline benzediğini düşünerek  yapmış olduğu bilimsel çalışmalar neticesi vücüdumuzdaki her organ ve doku sisteminin kulakta haberleştiği, noktasının olduğu ve bu nokta ile ilgili organın beyinde aynı merkezle bağlantılı olduğu sonucuna varmıştır. Bu önemli gelişme kulak akupunkturunun temelini oluşturmuştur.

AKUPUNKTURDA KULAK

Sağlıklı kişilerde kulağın bütün noktalarının elektiriksel aktivitesi nötr dür. Organ ve doku sistemleri bozuk çalıştığında kulakta bulunan ilgili noktanın elektiriksel aktivitesi değişmekte artı veya eksi olmaktadır. Bir dedektör yardımıyla tesbit edilen bu  noktalardan yapılan uyarılar, ilgili organ ve dokularda düzelme yapabilmektedir. Bu uyarılar akupunktur iğnesi, laser veya magnetik uyarılarla yapılabilmektedir. Akupunktur aracılığı ile  vücudumuzda bulunan ve bizim ilaçlarımız olan hormon, enzim, nöro-mediatör veya nöro-transmitter gibi çok değerli ve etkili olan maddeleri salgılatmış oluruz. Salgılatılan bu ilaçlar lazım olduğu miktarda ve etkili dozlarda olduğundan yan etkisi olmamakta ve kalıcı tedavi etkisi oluşturmaktadır.

BİLİMDALI OLARAK AKUPUNKTUR

Başta ABD olmak üzere tüm AB ülkeleri ve Rusya gibi gelişmiş ülkelerin tıp fakültelerinde akupunktur bir uzmanlık dalı olarak gelişmekte ve tedavi giderleri sigorta kapsamında ödenmektedir. Ülkemizde ise 1991 yılında Sağlık Bakanlığı,resmi gazetede yayınladığı bir yönetmelikle,akupunkturun tıbbın bilimsel bir dalı olduğunu kabul edip,akupunktur bilim komisyonu kurduğunu açıklamıştır.

ÜLKEMİZDE AKUPUNKTUR

2003 yılında Ankara Gazi Üniversitesi,2007 yılında İstanbul Yeditepe Üniversitesi, Sağlık Bakanlığının onayları doğrultusunda, sadece hekim olanlara akupunktur uzmanlığı eğitimi vermeye başlamışlardır. Yurtdışından akupunktur uzmanlık eğitimi almış hekimlerde  Sağlık Bakanlığının yapmış olduğu aynı imtahanları kazanmak zorundadırlar.Ülkemizde bine yakın akupunktur uzmanı hekim , sağlık kuruluşlarında akupunktur tedavi hizmeti sunmaktadır.

AKUPUNKTURUN BİLİNEN ETKİLERİ

1-ANELJEZİK  (AĞRI GİDERİCİ) ETKİSİ 2-SEDASYON (SAKİNLEŞTİRİCİ) ETKİSİ 3-HEMOSTAZİS (DÜZENLEYİCİ) ETKİSİ 4-İMMUNİTEYİ (BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ) ARTIRICI ETKİSİ 5-MOTOR TAMİR ETKİSİ 6-PSİKOLOJİK ETKİ

AKUPUNKTURUN ANELJEZİK (Ağrı giderici) ETKİSİ

Ençok bilinen ve kullanılan etkilerden biridir. Baş ağrıları,migren,bel ve boyun ağrıları,romatizmal ve spazm ağrıları, bazı spesifik noktalar kullanılarak ağrı kesici etkiler sağlanmış olur. Ağrı kesici teorilerinden ençok kabul göreni, Endorfin sekresyon teorisidir.(POMERANZ 1976) Endorfin,vücudun kendisinin ürettiği ve ilaç olarak alınan morfinden çok daha etkili ağrı kesici bir maddedir. Ve yan etkisi yoktur. Endorfinler sadece akupunktur aneljesine yol açmakla kalmazlar, aynı zamanda kronik ağrılı sendromları ve diğer fizyolojik dengesizlikleri de giderirler. Araştırmalarda, kronik ağrısı olan hastaların endorfin seviyelerinin çok düşük olduğu tesbit edilmiştir.

AKUPUNKTUR NOKTALARI

Akupunktur noktaları tanıda hastalığı yansıtan, tedavide uyarılan yerlerdir. Elektiriksel olarak yüksek gerilimli,fakat düşük dirençli elektromanyetik noktalardır. Vücudumuzda 12 meridiyen izerinde kullanılabilen 361 adet nokta vardır. Teorik olarak 1400 nokta olduğu bilinmektedir. Ayrıca çok kullanılan kulak gibi  ayakaltı, avuç içi gibi birçok mikrosistem mevcuttur. Mikrosistem olarak kulakta , vücudun bütün fonksiyonlarını kapsayan yüzlerce nokta vardır. Ve vücudumuzun bütününü temsil etmektedir.Anlaşılması için olayı  biraz basitleştirelim . Beynimizi bir bilgisayarın hard diski gibi düşünürsek kulağımızıda bir klavye olarak kabul edebiliriz.

AKUPUNKTURLA TEDAVİ

Dünya Sağlık Örgütü (WHO) nun Akupunktur ile tedavi edilebilen rahatsızlıklar listesinde yer alan dal ve rahatsızlıklardan bazıları şunlardır.

RUHSAL HASTALIKLAR  SİNİR  HASTALIKLARI    ROMATİZMAL HASTALIKLARI
-Sigara alışkanlığı -Romatoid artrit   -Artroz(kireçlenme)
-Depresyon    -Uykusuzluk -Bel ve Boyun fıtığı
-İmpotans   -Migren -Syatik